- Geef een korte beschrijving van de algemene markt van hotels in Nederland. Ga met name in op de groei in de markt, de afnemers, concurrenten, trends en ontwikkelingen. Gebruik hiervoor de infobronnen.
- Beschrijf waar kleine hotels over het algemeen sterker en zwakker in zijn in vergelijking met grote concerns? Gebruik hiervoor de infobronnen.
- Het huidige hotel is relatief klein van omvang en er is veel persoonlijk contact. Het publiek dat men ontvangt, komt vooral om een aantal dagen te genieten van de Limburgse natuur, van de bourgondische cultuur, van Maastricht en de nabijgelegen attracties. Leg uit hoe je je met jouw hotel gaat onderscheiden van andere hotels in de regio. Leg je antwoord uit aan de hand van de 5 marketinginstrumenten product, prijs, plaats, promotie en personeel. Ga er bij de beantwoording van deze vraag van uit dat je budget voor extra zaken maximaal €10.000 is.
- Welk marketinginstrument (zoals bij 4 genoemd) heeft volgens jou de meeste prioriteit en waarom?
- Wat zijn jouw belangrijkste 3 doelstellingen die je de komende 3 jaar wilt bereiken? Maak deze doelstellingen specifiek, meetbaar, realistisch en tijdgebonden.